Univerge Blue
Smart Call Director
Smart Call Director
Array is integratie partner van NEC Communications voor Univerge Blue. Voor dit communicatie platform ontwikkelde wij verschillende handige applicaties waaronder de Smart Call Director.
ARRAY the people behind IT.
Algemeen
Algemeen
De Smart Call Director (SCD) geeft de Teams-gebruiker de mogelijkheid om zichzelf op een eenvoudige manier in- en uit huntgroepen te schakelen. De SCD is een applicatie die op te roepen is in de Teams-client van de gebruiker en biedt ook de mogelijkheid om de Call-ID van de gebruiker in te stellen. Naast deze functionaliteit is er in de SCD de mogelijkheid om automatisch geagendeerd de gebruiker toe te voegen aan een groep. Om het leven van de gebruiker nog makkelijker te maken is er een telefoonboek beschikbaar om collega’s te zoeken en direct vanuit de applicatie te benaderen.
Eenvoudige gebruik & set up
Eenvoudige gebruik & set up
De app is automatisch geschikt en beschikbaar op alle devices waar de Teams-client op draait (PC, tablet, smartphone). Eenvoudige app-uitrol via centrale Office365 Teams admin portal. Eventuele updates zijn centraal en eenvoudig uit te voeren.
Huntgroepen
Huntgroepen
De SCD biedt de gebruiker de mogelijkheid om zichzelf in en uit de beschikbare huntgroepen van de organisatie te schakelen. Vooraf is instelbaar van welke huntgroepen de gebruiker normaliter onderdeel is en kan zichzelf in één keer op alle geselecteerde groepen aan- of afmelden. Indien de gebruiker zich wil afmelden als laatste medewerker van de groep zal hij/zij of een manager een notificatie ontvangen. Het afmelden als laatste in de groep kan ook per groep geblokkeerd worden om de bereikbaarheid van cruciale afdelingen te garanderen.
Call ID
Call ID
De gebruiker kan zelf instellen met welk Call-ID hij of zij zichtbaar is bij uitgaande telefoon- gesprekken. Zo is het mogelijk om het eigen rechtstreekse telefoonnummer of bijvoorbeeld het groeps-nummer zichtbaar te maken. Indien gewenst kan ervoor worden gekozen het nummer anoniem te maken.
Piket planning
Piket planning
Binnen organisaties is het soms belangrijk om medewerkers op bepaalde dagen en tijden in of uit groepen te plaatsen. Hiervoor is er binnen de applicatie een agenda beschikbaar om dit geautomatiseerd in te stellen.
Telefoonboek
Telefoonboek
Om uw medewerkers efficiënt te laten werken is er binnen de SCD een telefoonboek beschikbaar. Eenvoudig worden collega’s hier gezocht en met een muisklik het contact tot stand gebracht. In het telefoonboek is ook de beschikbaarheid van de contactpersoon zichtbaar om nog efficiënter te communiceren.
Vraag via het onderstaande formulier meer informatie aan.